Voeding met een hoog verzadigingsgevoel

Als je probeert af te vallen is het verstandig om voor voeding met een hoog verzadigingsgevoel te kiezen. Voeding met een hoog verzadigingsgevoel zorgt ervoor dat je langer “vol” zit en je daardoor minder snel de neiging hebt om meer te eten.

Een vol gevoel wordt voornamelijk veroorzaakt door veel vocht in de voeding (denk aan een watermeloen), veel vezels en caloriearme voeding met een grote omvang (denk aan groenten).

“Voeding met een hoog verzadigingsgevoel” verder lezen

De ALLER beste methode om af te vallen

Het is niet één of ander trainingsschema, ook is het niet de laatste veel te gehypte groepsles zoals Bodypump, XCO of GRIT. En het is al helemaal niet een koolhydraat arm dieet, het Cambridge dieet of het Paleo dieet.

Als je te dik bent zou je heel simpel het volgende eens moeten proberen…

“De ALLER beste methode om af te vallen” verder lezen

Beste biceps oefening

Omdat de biceps uit een grote hoeveelheid type II spiervezels bestaat, zelfs 60% meer dan de triceps, groeien ze het best wanneer je ze met zware gewichten traint.

Een onderzoek gedaan door Legally et al. ondervond dat elke sprong in relatieve belasting (van 30-90% of 1RM) resulteerde in een superieure spieractivatie. Dit betekent dat je ze wilt trainen met volledige contractie en zware gewichten.

“Beste biceps oefening” verder lezen

Stap #1: Hoe word ik snel ripped?

Ripped?? hoor ik je vragen.
Met ripped zijn bedoel ik dat je zo’n laag vetpercentage hebt dat je goed gedefinieerde buikspieren kunt zien, waar dan ook, onder welke lichtinval je ook staat.

Ik ga jou met een serie stappen uitleggen hoe je dit voor elkaar krijgt. Voor vandaag stap #1: Maak je plan en reken uit hoeveel vet jij moet verliezen.

“Stap #1: Hoe word ik snel ripped?” verder lezen

Cardio nodig voor verliezen van vet?

Moet je cardio doen als je vet wilt verliezen? Als ik om mij heen kijk denkt 90% van de sporters van wel. Niets is minder waar.

Het verlagen van je vetpercentage, oftewel het verbranden van vet, is enkel en alleen mogelijk als je aan het eind van de dag een negatieve energiebalans hebt gecreëerd. Een negatieve energiebalans betekent dat je meer energie (calorieën) verbruikt dan je middels je voeding (calorieën) binnenkrijgt.

“Cardio nodig voor verliezen van vet?” verder lezen